Nereti jaunais pāris sarūpē simboliskas dāvanas saviem viesiem. Saldumu kārba, pašgatavota ievārījuma burciņa vai kāds suvenīrs. Ierasts, ka kāzu avīze pilda galvenokārt informatīvu funkciju, iekļaujot tajā vakara programmu, maršrutus utt. Pujene Wedding mēģina mainīt šo priekšstatu un radījusi netradicionālu kāzu avīzi, kas kvalitatīvā satura un dizaina dēļ, pretendē uz dāvanas statusu.
“Mēs pārdodam mīlestību tekstos.
lai noskaidrotu pēc iespējas vairāk un interesantākas ziņas par jauno pāri. Tā nav tikai avīze, kas uzdrukāta uz papīra, tā ir sajūtu un atmiņu klade, kas kā labs vīns ar gadiem kļūst tikai vērtīgāks,” stāsta Pujene Wedding.
Kāzu avīze un tās formāts mainās – tas var būt gan daudzlapu materiāls piezīmju burtnīcas izmērā vai lielizmēra žurnāls uz glancēta papīra. Pujene Wedding piedāvā gan dažāda formāta kāzu avīzes, gan līdz šim neredzētu avīzes versiju – lielizmēra plakātus, kas printēti uz putukartona plāksnēm. Lielformāta plakāts satura ziņā ir līdzvērtīgs avīzei.
Vienā komplektā parasti ietilpst vairāki plakāti un katrs no tiem veidots kā atsevišķa avīzes lapa ar savu tematiku –
Reizēm pāri izvēlas tikai vienu atsevišķu plakātu – pāra iepazīšanās stāstu, kas kombinēts ar bildēm. Izstādīti uz molbertiem, tie ne tikai saturiski, bet arī vizuāli papildina kāzu dizainu. Turklāt plakāts ir mobils, tam var ērti mainīt lokācijas vietu, kas ir īpaši svarīgi brīžos, kad jāizdomā aktivitāte viesu izklaidei.
Ierasts, ka avīzes izveide ir pāra iniciatīva, bet aizvien biežāk pāra draugi izvēlas avīzi vai lielformāta plakātus pasūtīt kā dāvanu jaunajam pārim.
“Avīze vai plakāts ir stāsts par jauno pāri, kurā ar viedokļiem un kopā pieredzētajām emocijām dalās pāra draugi un ģimene.
Arī iepazīšanās stāstu var veidot kā mozaīku no dažādu cilvēku atmiņu fragmentiem un pēc tam salikt kopā vienotā aprakstā. Šādā veidā pārim neradīsies aizdomas par pārsteiguma tapšanu. Informācijas apkopošanas procesā viesi atklāj aizkustinošus viedokļus, citātus un fotogrāfijas, kas emocionāli silda jaunā pāra lielo dienu. Turklāt, plakātu un vai avīzes veidošanā var iekļaut to viesu viedokli, kas dzīvo ārzemēs vai arī kādu iemeslu dēļ nevarēs apmeklēt kāzas klātienē, bet līdzdalība satura veidošanā ļaus būt klātesošiem,” pieredzē dalās Pujene Wedding.
Ne visus, kurus gribētu, mēs varam ielūgt uz kāzām un ne visiem, kurus esam ielūguši, izdosies ierasties kāzām. Daudzi draugi, radi un paziņas dzīvo ārvalstīs. Ar drukātās avīzes vai plakāta elektroniskā versiju, kas ierakstīta 21. gadsmita informācijas nesējos vai nosūtīta elektroniski, iespējams pastiprināt saiti ar visiem. Bet tiem, kuri būs bijuši klāt, tas būs vēl viens iemesls atsaukt atmiņā jaukos mirkļus atkal un atkal daudzu gadu garumā.
“Reiz plakātus pasūtīja pāris, kur līgava ir no Latvijas, bet līgavainis no ārzemēm. Mēs intervējām līgavas un līgavaiņa draugus, radus un iegūto informāciju apkopojām plakātos, kas veidoti divās valodās – latviešu un angļu. Šādā veidā pāra draugi uzzināja vairāk viens par otru. Turklāt pāris precējās gan Latvijā, gan arī līgavaiņa dzimtenē un viņiem atlika vien izprintēt materiālu otro reizi, lai arī otru draugu grupu iepazīstinātu ar līgavas draugiem,” stāsta Pujene Wedding.
Bet galu galā, kurš gan ir teicis, ka avīze jādrukā jau iepriekš? Svarīgākās lietas notiek tieši tagad, jūsu kāzu dienā. Lai kāzu viesi paši kļūst par karstā notikuma reportieriem un uz vietas līdzdarbojas avīzes izveidē.
Jūsu uzdevums iepriekš sarūpēt izejmateriālus satura veidošanai –
Noderīgi, ja improvizētās redakcijas stūrītī ir arī polaorīda kamera. Tad attēlus, kuri uzņemti kāzu dienā, var ielīmēt avīzē un papildināt ar citātiem. Kāds cits viesis var uztaisīt interviju un pierakstīt to avīzes saturā. Bērniem interesants būs krāsošanas, zīmēšanas, izgriešanas un līmēšanas process. Izveidotā avīze būs unikāla – tikai vienā eksemplārā, bez iespējas abonēt.
Kāzas ar savu unikālo #haštagu jeb mirkļbirku ir teju tikpat ikdienišķi kā saldējums ar rozīnēm. Viedās tehnoloģijas un internets ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa. Kādēļ gan avīze nevarētu būt online versijā? Varētu! Blogs ir ierasts mūsdienu komunikācijas rīks. Internetā pieejami vienkārši lietojami bloga paraugi, kuros atliek aizpildīt ar orģinālu saturu un online kāzu avīze ir gatava. Turklāt, šāda veida avīze ir labs palīgs, kā detalizēti izplānot kāzas, pastāstīt viesiem par kāzu norisi, vietu, laiku un savu kāzu stāstu. Integrējot blogā tiešsaites instrumentus, iespējams veidot tiešraides no kāzu dienas, kas automātiski publicējas mājaslapā. Ja kāzām paredzēta otrā diena, tad kopīga mājaslapas apskate uz lielā ekrāna būs prieka pilns rīta cēliens.
Foto: LINDA LAUVA, AGNETA JONELE