GATAVOJAMIES KĀZĀM – 10 NODERĪGI PADOMI, KĀ BŪT VISSKAISTĀKAJAI

GATAVOJAMIES KĀZĀM – 10 NODERĪGI PADOMI, KĀ BŪT VISSKAISTĀKAJAI

Ikviena sieviete savā kāzu dienā vēlas būt visskaistākā. Lai āda mirdzētu, kleita izskatītos lieliski un nekur nekas nebūtu lieks. Ir līgavas, kas mēnešiem ilgi pirms kāzām ievēro striktas diētas, apmeklē augstas intensitātes treniņus un dara visu (ne) iespējamo, lai sasniegtu savu mērķi – būt visskaistākajai. Tomēr arī šī mērķa sasniegšanai svarīgi ievērot mērenību – lai gatavošanās laiks būtu tikpat patīkams, cik lielā diena.

Tieši tādēļ apkopojām 10 veselīgus sava ķermeņa sagatavošanas ieteikumus.

  1. PAREIZS FOKUSS. Ikviena mērķa sasniegšanai nepieciešams pareizs fokuss. Ja, gatavojoties kāzām, esi atteikusies no saldumiem vai pastiprinājusi treniņu programmu, nekoncentrējies uz šķietamiem ierobežojumiem, bet gan uz to, cik skaista un starojoša savā skaistajā kleitā dosies pie altāra. Kāzu dienā visas acis būs vērstas tikai uz tevi – tā nenoliedzami ir lieliska motivācija iet nosprausto ceļu un sasniegt savus mērķus.
  2. SĀC DOMĀT UN DARĪT JAU LAIKUS. Lai dažus mēnešus pirms kāzām neiekristu dažādu ātro (un būsim atklāti – nereti ne visai veselīgo) diētu varā, savus mērķus un soļus, kā tos sasniegt, nospraud jau laikus. Tieši tādēļ jau aptuveni 8 mēnešus pirms kāzām vari mainīt savus uztura paradumus, sākt aktīvāk nodarboties ar fiziskām aktivitātēm, lai, ja nepieciešams zaudēt kādu lieko kilogramu, tie kristu pakāpēniski un arī pēc kāzām neveidotos bumeranga efekts. Laicīga veselīga dzīvesveida ievērošana arī tavus matus padarīs spīdīgākus un ādu mirdzošāku. Un neaizmirsti izslēgt no sava vārdu krājuma vārdu diēta – veselīgs uzturs un fiziskas aktivitātes ir dzīvesveids, kam jākļūst par daļu no tavas turpmākās dzīves, nevis īslaicīgs projekts, kam jābeidzas līdz ar kāzu dienu. Ja domā, ka viena galā netiksi, lielisks palīgs un padomdevējs var būt uztura speciālists, kas kopā ar tevi sastādīs tev piemērotu ēdienkarti un kalpos arī kā atbalsta persona, kas šajā gadījumā ir ļoti nepieciešama.
  3. ATRODI SAVU IEKŠĒJO BALANSU. Aizliegumu formula iespējams darbojas īslaicīgi, bet nekad ilgtermiņā, tieši tādēļ tavs uzdevums ir atrast balansu lietās, ko pati esi apņēmusies. Būs brīdis, kad ļoti vēlēsies apēst picas gabalu, bet, ja to dari, dzer klāt nevis saldinātos dzērienus, bet gan svaigi spiestu dārzeņu vai augļu sulu. Retu reizi iedzert glāzi šampanieša vai apēst kūkas gabalu nav noziegums, ja vien atceries starp šīm mazajām dzīves baudām arī vingrot un pusdienās, piemēram, apēst salātus.
  4. FIZISKĀS AKTIVITĀTES – MUST HAVEJa vēlies zaudēt svaru un uzlabot sava ķermeņa izskatu, tad ar uztura paradumu maiņu līdzēts vien nebūs – fiziskās aktivitātes šajā gadījumā ir vitāla nepieciešamība. Ja tev ir problēmas ar disciplīnu, noderēs personīgais treneris, kas var palīdzēt gan sastādīt treniņu programmu, gan sekot līdzi tavai fiziskai attīstībai. Ja tomēr ir reizes, kad gribas padoties kārdinājumam un uz treniņu nedoties, noderēs padoms ikvienu nodarbību uztvert kā aktivitāti, gatavojoties kāzām. Tu taču apzināti nekavētu kleitas piemērīšanu, friziera apmeklējumu vai kāzu tortes degustāciju? Tieši tāpat ir ar treniņiem – katrs no tiem ved tuvāk tavai kāzu dienai.
  5. ATRODI SAVU ĪSTONe viss der visiem, tieši tādēļ atrodi savu īsto sporta veidu vai aktivitātes, kuras apmeklēsi ar prieku. Ja tev nepatīk skriet, tad nedari to tikai tādēļ, ka jāskrien. Tā vietā ej peldēt, piedalies aerobikas treniņos, apmeklē TRX nodarbības vai trenažieru zāli – dari to, kas tev pašai sagādā lielāko gandarījumu, lai pēc enerģiska treniņa patiesi spētu sajust laimes hormonus riņķojam sevī. Iespējas ir daudzas un dažādas. Līgavām, kas vēlas gan uzlabot vispārējo ķermeņa pašsajūtu, gan samazināt savus apkārtmērus, piemēroti varētu būt Latvijā ražotie Figure Line aparāti-trenažieri, uz kuriem veikt limfas stimulācijas masāžu. Šīs masāžas laikā notiek gan intensīva iedarbība uz limfātisko sistēmu, gan asinsriti, vienlaikus dedzinot kalorijas. Studiju pārstāve Olga Sedova-Vertļina norāda, ka sievietes pirmām kārtām šo masāžu apmeklē nevis, lai tievētu, bet būtu veselas un skaistas. Un kā nu ne, ja pēc masāžām uzlabojas imunitāte, pazūd bezmiegs un galvassāpes, pieaug enerģija un uz dzīvi sākam raudzīties daudz pozitīvāk, pie tam, aktīvi apmeklējot masāžas, mēneša laikā var zaudēt 4 centimetrus apkārtmēra. “Procedūra palīdz iegūt slaidākas ķermeņa aprises, samazināt celulītu un iegūt tvirtāku ādu, tādēļ tās iecienījušas daudzas sievietes, tai skaitā, līgavas. Tāda jēdziena, kā sākt pārāk vēlu, nepastāv. Protams, vislabākais variants būtu, ja sieviete izietu vismaz 12 reižu nodarbību ciklu, bet, ja kāzas ir pavisam tuvu, tad arī dažas reizes pirms kāzām dos jau labāku sajūtu pašai par sevi un uzlabos izskatu,” stāsta Olga. Savukārt līgavām, kam nepatīk fiziskas aktivitātes grupās, patiks akvabaiku jeb ūdens trenažieru izvēle, ko piedāvā Breeze Aquafit Studio un kas nodrošina trīs lieliskus elementus vienā – ūdeni, trenažieri un hidromasāžu. Treniņa laikā telpā esat viena un varat pilnībā izbaudīt sportisko aktivitāšu pievilcību.Skati šeit: FIGURA LINE
  6. NEMEKLĒ AIZBILDINĀJUMUS. Aizbildinājumu meklēšana ir pats sliktākais un arī bezjēdzīgākais, ar ko tev nodarboties. Mēs dzīvojam laikā, kad ēst veselīgi, ir vieglāk kā nekad, līdz ar to pieņemt pareizos lēmumus vajadzētu būt tikpat viegli. Pat, ja visu dienu esi ārpus mājas un neesi varējusi padomāt par veselīgām uzkodām, risinājumi pastāv. Izvēloties ēdienu līdzi ņemšanai, ņem salātus bez maizes. Ja brauc garākos pārbraucienos, tad benzīntankā ņem nevis kārtējo karstmaizi, bet gan veselīgos graužamos burkāniņus un pat, ja paņem slavenās trijstūra maizītes, tad apēd tikai vienu, nevis abas.
  7. DZER DAUDZ ŪDENS. Ūdens gluži tāpat kā fiziskās aktivitātes ir must have. Treneris Andris Krūmiņš iesaka katru rītu pēc pamošanās izdzert glāzi citronūdens – tas pamodinās ķermeni, palīdzēs gremošanas traktam, kā arī uzlabos organisma vielmaiņu un izvadīs toksīnus. Ūdens dzeršana ir arī atslēga svara zaudēšanā – dažādi pētījumi rāda, ka ūdens glāzes izdzeršana pirms katras maltītes palīdz daudz vieglāk zaudēt liekos kilogramus.
  8. MAZĀS IKDIENAS IZVĒLES. Tās ir izvēles, ar kurām mums jāsaskaras teju ik dienas. Pirmkārt, neļauj sev būt izsalkušai – jo lielāku izsalkumu jutīsi, jo lielāka iespēja, ka padosies nevajadzīgiem kārdinājumiem. Parūpējies, lai ikdienā somiņā vienmēr līdzi būtu kāds veselīgs našķis, ar ko varētu remdēt izsalkumu, ja gadās vēlāk aiziet pusdienās.
  9. IZVĒLIES PIEMĒROTAS PIRMSKĀZU PASĀKUMU NORISES VIETAS. Ja pirms kāzām tiek rīkoti dažādi pasākumi (vecmeitu/vecpuišu ballītes, pirmskāzu vakariņas, draugu sanākšanas), tad izvēlies tādas vietas, ko esi pārbaudījusi un zini, ka tās spēs nodrošināt veselīgas uzkodas un maltītes. Pasākumu laikā vairāk koncentrējies uz sarunām ar draugiem un ģimeni, kopā būšanas prieku, nevis nemitīgi našķojies ar dažādām uzkodām.
  10. UZVARI STRESU. Ikviena līgava zina, ka gatavošanās kāzām rada daudz stresa, tomēr norūpējusies līgava nekad nebūs tik skaista, kā savā būtībā apgarota un mierīga līgava. Nav noslēpums, ka daudzām sievietēm piemīt emocionālā ēšana, īpaši stresa apstākļos, kas var ietekmēt arī svara pieaugumu. Tādēļ uzvari stresu, izmanto elpošanas vingrojumus, uztici kāzu organizēšanu draugiem vai profesionāļiem, un esi pēc iespējas mierīgāka un laimīga, gatavojoties savai īpašajai dienai.