KO LĪGAVA UN LĪGAVAINIS VAR ĒST PIRMSKĀZU NEDĒĻĀ?

KO LĪGAVA UN LĪGAVAINIS VAR ĒST PIRMSKĀZU NEDĒĻĀ?
Ikviena līgava vēlas savā kāzu dienā izskatīties lieliski un justies labi, neizjust pārmērīgi lielu stresu un būt savā vislabākajā noskaņojumā. Nereti pāri tik ļoti koncentrējas uz kāzu dienas plānošanu un to, kā izskatīsies savā kāzu dienā, ka aizmirst piedomāt pie tā, ko lieto uzturā pirms kāzu dienas un kāzu dienā. Galu galā, ko lietot uzturā, lai līgava kāzu dienā izskatītos labi, nebūtu aizpampusi un būtu enerģijas pilna?

Neizlaist ēdienreizes un dzert daudz ūdens

Viena no jauno pāru visbiežāk pieļautajām kļūdām ir neregulāras ēdienreizes pirmskāzu nedēļā un nepietiekama ūdens dzeršana.

Dažkārt jaunie pāri ļauj stresam ņemt virsroku, tādēļ sabalansēts uzturs un regulāras ēdienreizes ir pēdējais, kas prātā, tomēr satraukumam un garajam darāmo darbu sarakstam nevajadzētu būt iemeslam, lai līgava un līgavainis pirms kāzām neveltītu pietiekami daudz uzmanības savam uzturam un labsajūtai.

Tieši tādēļ, ieteicams jau nedēļu pirms kāzām visur nēsāt līdzi ūdens pudeli un ik pa brīdim padzerties, kā arī, tā kā pirmskāzu nedēļā visticamāk gaidāmas vēl dažādas tikšanās, viesu sagaidīšana lidostā un pēdējo darbu paveikšana, tad šādiem gadījumiem somā vislabāk turēt kādas vitamīniem un uzturvielām bagātas uzkodas, ko izsalkuma brīdī var notiesāt.

Mitrināta āda ir viens no veselīgas un mirdzošas ādas noslēpumiem, tādēļ ir svarīgi uzņemt pietiekami daudz šķidruma. Ja ūdens nav līgavas un līgavaiņa iecienītākais dzēriens, tad tam var pieiet radoši, ūdenim pieliekot sezonālās ogas, augļus un piparmētru.

Uzturvielām bagāta pārtika

Pirmskāzu nedēļā (gluži tāpat kā visā pirmskāzu laikā) jāēd uzturvielām bagāta pārtika – tā, lai tiktu uzņemti gan antioksidanti, gan labie tauki, gan šķiedrvielas. Tas viss veicinās veselīgu un tīru ādu, kā arī labu pašsajūtu.

Labie tauki veicina arī veselīga izskata matus un to īpašo spīdumu, kas kāzu dienā ir tik ļoti nepieciešams. Labie tauki atrodami, piemēram, tādos produktos kā olīvas, avokado un zivīs (tajās starp citu ir arī omega-3, kas organismam palīdzēs cīnīties ar stresu). Dienu pirms un vislabāk jau nedēļu pirms kāzām nevajadzētu ēst nezināmas, iepriekš nepagaršotas un eksotiskas lietas, lai izvairītos no tā, ka organisms varētu savdabīgi reaģēt.

Pirmskāzu vakarā var ēst, piemēram, grilētu gaļu vai zivi, sautētus dārzeņus vai brūnos rīsus, kas kopā dod pietiekami daudz uzturvielas un parasti labi pārstrādājas organismā. Arī kāzu dienas brokastīs nevajadzētu aizrauties ar uzkodām vai lietām, pie kā jaunais pāris nav radis – vislabāk tomēr ievērot savu ikdienas brokastu ēšanas rutīnu, izvēloties to pašu, ko parasti.

Kāzu dienas rītā jāēd produkti, kas stabilizēs cukura līmeni asinīs un neradīs vēdera pūšanās sajūtu. Var, piemēram, apēst banānu un jogurtu, izdzert augļu smūtiju vai notiesāt olu kulteni un tostermaizi. Lai gan fotogrāfijās neapšaubāmi šampanietis līgavas rokās kāzu rītā neizskatās slikti, tomēr no alkohola kāzu rītā tomēr vajadzētu atturēties, īpaši pirms ēšanas vai tajā gadījumā, ja pāris to nepanes.

Piecu sastāvdaļu likums

Lai būtu droša, ka pēc pēdējās kleitas mērīšanas, tā kāzu dienā nebūs ne par lielu, ne mazu, var ievērot piecu ēdiena sastāvdaļu likumu, kas nozīmē, ka katrā maltītē nevar uzņemt vairāk par piecām dažādām sastāvdaļām (eļļa un garšvielas neskaitās). Tādā veidā organisms netiek noslogots ar pārāk sarežģītām maltītēm. Dažkārt pat, ja visas sastāvdaļas ir veselīgas un labas, organismam tāda slodze var būt par lielu.

Divu minūšu likums

Vēl viens mazliet radošs, bet tai pat laikā disciplinējošs veids, kā izvairīties no pieņemšanās svarā pirmskāzu laikā, ir divu minūšu likums. Nav noslēpums, ka liela stresa un saviļņojuma ietekmē ir cilvēki, kas ēd vairāk, kā būtu nepieciešams, īpaši izvēloties neveselīgu pārtiku, saldumus un fast food. Divu minūšu likums palīdz saprast, vai, piemēram, darbā pāri palikušais pus virtulis tiešām ir tas, kas mums vajadzīgs.

Tiklīdz prātā ienāk doma apēst atkal kaut ko neveselīgu, jādod sev divas minūtes laika. Ja pēc šī laika joprojām gribas kāroto apēst, tad nevajag sevi spiest to nedarīt, bet visbiežāk domas jau būs aizklīdušas kur citur un vēlme pēc neveselīgajām uzkodām jau izzudusi.

FOTO: LIENE PĒTERSONE, GATIS LOČMELIS