Ieraksts šķita noderīgs? Dalies ar to savos sociālajos tīklos. Lai dalītos, izvēlies sev ērtāko sociālo tīklu platformu.

Izbraukuma ceremonija ir laulību ceremonija, kas tiek rīkota ārpus dzimtsarakstu nodaļas telpām – senatnīgā muižā, elegantā pilī, ābeļdārzā, pludmalē, uz kurieni ierodas ceremonijas vadītājs. Kopš par laulību ceremonijas vietu var izvēlēties teju jebkuru sev nozīmīgu vietu pēc saviem ieskatiem, šī opcija kļuvusi ļoti populāra. Pastāstīsim, kā organizēt izbraukuma ceremoniju.

Pats process ir gana vienkāršs, tomēr jāņem vērā, ka atšķirīgām dzimtsarakstu nodaļām būs atšķirīgas nianses – piemēram, vienas piedāvā arī ceremonijas muzikantu pakalpojumus, citas ne, kā arī par līdzīgu pakalpojumu ir dažādas cenas. Cenas atrodamas pašvaldību oficiālajās mājas lapās.

kāzi izbraukuma ceremonija
Foto: KLAIDS LIELBIKSIS / Kāzu pakalpojumu sniedzēji

Kāzu izbraukuma ceremonija

 Lai noorganizētu izbraukuma kāzu ceremoniju:

  • Jāvienojas ar atbildīgajiem par izvēlēto ceremonijas vietu (muižas saimniekiem, kāzu organizatoriem);
  • Jāiesniedz noteikta parauga abu parakstīts kopīgs iesniegums izvēlētajā teritoriāli piederīgā dzimtsarakstu nodaļā; jāvienojas par laulību ceremonijas vietu un laiku. Iesniegumu var iesniegt arī elektroniski, ja tas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu;
  • Dzimtsarakstu nodaļa neatbild par izbraukuma ceremonijas vietas noformējumu. Tas tiek izrunāts atsevišķi ar izvēlētās vietas saimniekiem vai dekoratoru un floristu;
kāzi izbraukuma ceremonija
Foto: KLAIDS LIELBIKSIS / Kāzu pakalpojumu sniedzēji
  • Muzikālo pavadījumu varat izvēlēties pēc saviem ieskatiem, bet ir atsevišķas pašvaldības, kurām ir savai dzimtsarakstu nodaļai piesaistītie muzikanti. Tomēr nav spiesta lieta izvēlēties šos noteiktos pakalpojumu sniedzējus!
  • Izmaksām jāpieskaita ieejas un nomas maksa izvēlētajā vietā, par tām dzimtsarakstu nodaļa neatbild;
  • Izbraukuma ceremonijas maksa gan pašvaldībā deklarētajiem, gan ciemiņiem ir vienlīdzīga.
kāzi izbraukuma ceremonija
Foto: KLAIDS LIELBIKSIS / Kāzu pakalpojumu sniedzēji

Kas jāņem vērā, izvēloties dzimtsarakstu nodaļu

  • Laulību drīkst noslēgt jebkurā no Latvijas dzimtsarakstu nodaļām. Valsts nodeva par ceremoniju ir 14 eiro;
  • Administratīvajā teritorijā, kurā pāris nav deklarēts, maksa par pakalpojumu var būt augstāka nekā deklarētajā teritorijā. Jāskata konkrētās cenas pašvaldības noteiktajā cenu sarakstā;
  • Laulību reģistrācija ārpus dzimtsarakstu nodaļas tiek organizēta pēc pāra lūguma, saskaņojot ar dzimtsarakstu nodaļu.
kāzi izbraukuma ceremonija
Foto: KLAIDS LIELBIKSIS / Kāzu pakalpojumu sniedzēji

 Dzimtsarakstu nodaļu pakalpojumu cenas

Ieskatam izmaksas, ar kurām jārēķinās, izvēloties dažādu dzimtsarakstu nodaļu pakalpojumus, salīdzināsim Jūrmalas, Rīgas, Kuldīgas un Cēsu dzimtsarakstu nodaļu mājas lapās esošo informāciju!

Jūrmalas dzimtsarakstu nodaļa:

Laulības reģistrācija 130,60 eiro, bet jūrmalniekiem, uzrādot 3+ Ģimenes karti, 100 procentu atlaide; uzrādot Jūrmalas iedzīvotāja karti – 50 procentu atlaide. Laulības reģistrācijas svinīgā ceremonija ārpus Dzimtsarakstu nodaļas 282,23 eiro.

Rīgas dzimtsarakstu nodaļas:

Laulības reģistrācijas svinīgā ceremonija 35,01 eiro; laulības svinīga reģistrācija ārpus dzimtsarakstu nodaļas telpām 150,00 eiro stundā

Kuldīgas novada dzimtsarakstu nodaļa:

Par laulību reģistrāciju 18,15 eiro, par svinīgu laulību reģistrācijas ceremoniju vai kāzu jubilejas ceremoniju 36,30 eiro, bet par laulību reģistrāciju ārpus dzimtsarakstu nodaļas telpām 169,40 eiro.

Cēsu novada dzimtsarakstu nodaļa:

Dzimtsarakstu nodaļas Mazajā zālē un Vaives pagasta pārvaldē – 15 eiro, Cēsu novada Dzimtsarakstu nodaļas Lielajā zālē – 60,16 eiro; 50 procentu atlaide Cēsu novada iedzīvotājiem, ja vismaz viens no pieteicējiem ir deklarēts Cēsu novadā. Izbraukuma ceremonijās 100,18 eiro.

kāzi izbraukuma ceremonija
Foto: KLAIDS LIELBIKSIS / Kāzu pakalpojumu sniedzēji

LĪGAVĀM komanda ir apkopojusi burvīgākās kāzu ceremonijas vietas, kas pārsteidz ar savu auru, personiskiem stāstiem un maģisku apkārtni. Savu īpašo kāzu ceremonijas vietu izvēlies šeit: KĀZU CEREMONIJU VIETAS


Raksta autore: IEVA KRASTIŅA

Foto: KLAIDS LIELBIKSIS


Lasi arī: IETEIKUMI VEDĒJIEM, PLĀNOJOT PĒC CEREMONIJAS IZBRAUKUMU

Citi Raksti