KĀ NEPAMEST NOVĀRTĀ JAUNĀ GADA APŅEMŠANOS? IESAKA KOUČS

KĀ NEPAMEST NOVĀRTĀ JAUNĀ GADA APŅEMŠANOS? IESAKA KOUČS

 
Ar pārbaudītām metodēm dalās pilnvērtīgas dzīves koučs Linda Vanaga.

Pētījumi liecina, ka katru gadu šajā laikā lielākā daļa cilvēku jau ir atmetuši ar roku saviem Jaunā gada mērķiem. Nekas vēl nav nokavēts, tu aizvien vari savus mērķus īstenot! Tikai tev būs jāvelta laiks, lai izanalizētu savus Jaunā gada mērķus, koncentrētos tikai uz tiem mērķiem, kas būtiski attīstīs un pilnveidos tavu dzīvi, un ar disciplīnu un apņēmību darītu konkrētas darbības, lai mērķus sasniegtu.

Pieraksti!

Ja mērķi ir uzrakstīti, tad pastāv lielāka iespēja tos sasniegt. Nepieļauj, ka mērķi ir tikai tavā galvā, bet velti laiku, lai uzrakstītu tos uz papīra. Tas būs kā apsolījums sev.

Izvēlies mērķus, kas sniegs nozīmīgas izmaiņas

Paņem savu mērķu sarakstu un par katru no mērķiem atbildi uz jautājumu – ko šī mērķa izpilde mainīs manā dzīvē? Kādas dzīves jomas tas ietekmēs? Ja kāds no mērķiem neko būtisku nemainīs tavā dzīvē, tad atsakies no tā, netērē savu laiku un enerģiju tam. Atstāj tikai tos mērķus, kuri būtiski ietekmēs tavu tagadni un nākotni.

dzīves koučs, jaunā gada apņemšanās
Foto: AINĀRS MAZJĀNIS / Kāzu pakalpojumu sniedzēji

Iztēlojies, kā tu jutīsies

Par šiem mērķiem tev jābūt apņemšanās un entuziasma pilnai, tādēļ iztēlojies, kā tu jutīsies, kad mērķis būs sasniegts. Ja tu nespēj iztēloties sajūsmu un gandarījumu par rezultātu, tad atsakies no šī mērķa, bet koncentrējies tikai uz tiem mērķiem, par kuru rezultātu tu būsi sajūsmā, laimīga, enerģijas pilna, lepna par sevi.

Mērķim ir jābūt ar pozitīvu enerģiju

Tā vietā, lai “nomestu svaru par 15 kg līdz 30. jūnijam”, definē mērķi kā “svērt 65 kg 30. jūnijā”. Ja tu vēlies nomest svaru, tad tu šo mērķi visdrīzāk iztēlosies kā grūtības, jo būs jāatsakās no gardiem ēdieniem, būs jāsvīst; bet ar pozitīvi definētu mērķi tu iztēlosies sevi 30.jūnijā guļot pludmalē un jūtoties labi par savu augumu – pārliecināta un skaista. Šādi definē katru savu mērķi, lai tas ir vērsts uz pozitīvu, ne mokošu attīstību.

dzīves koučs, jaunā gada apņemšanās
Foto: ANNA NÚÑEZ

Mērķus definē precīzi un detalizēti

Kad tu tos vēlies sasniegt? Kā tu novērtēsi, ka ir progress? Kādi mazie mērķi un uzdevumi būs jāīsteno, lai tuvotos un sasniegtu lielo mērķi? Termiņam ir būtiska nozīme, lai tu neatliktu mērķa sasniegšanu uz vēlāku laiku. Tikpat būtiski ir mērīt savu progresu, piemēram, cik tev ir jāsver konkrētā datumā. Uzraksti visas darbības, kuras veiksi konkrētos datumos, lai tev ir detalizēts plāns, kam sekot.

Foto: AINĀRS MAZJĀNIS

Sāc tagad!

Kad plāns ir gatavs, 24 stundu laikā izdari pirmo darbību, kas virza tevi uz mērķa sasniegšanu. Ja tu tuvākās diennakts laikā izdari kaut vienu soli pretī mērķa īstenošanai, tad tu esi pietiekami motivēta sasniegt šo mērķi.

Izveido kādu ieradumu vai rituālu, ko tu dari katru dienu vai ik pa pāris dienām, lai sasniegtu mērķi. Piemēram, apņemies katru dienu 15 minūtes vingrot plkst.17:45.

Nebaidies no grūtībām

Apzinies, ka pilnīgi katra mērķa ceļā būs grūtības, neparedzami apstākļi, šķēršļi – padomā par tiem tagad un izdomā, ko darīsi, kad saskarsies ar tiem. Vai vispār esi gatava saskarties ar grūtībām? Vai nepadosies pie pirmajiem šķēršļiem?  Vai esi gatava atteikties no kaut kā, lai mērķi sasniegtu – veltītā laika, iztērētās naudas šī mērķa labā, garšīgiem ēdieniem, hobijiem, TV seriāliem… Ja esi gatava, tad nekas tevi neapturēs. Bet ja neesi gatava, tad diemžēl tu vēl neesi nobriedusi šim mērķim vai šis mērķis nemaz nav tik svarīgs tavā dzīvē.

Kad ir grūtības, atceries par iemesliem, kādēļ vēlies mērķi sasniegt, par sajūtām, kas būs mērķi īstenojot.

dzīves koučs, jaunā gada apņemšanās
Foto: ARTŪRS LĀCIS

Iesaisti citus cilvēkus savu mērķu īstenošanā

Pasaki skaļi savu mērķi sev tuvam cilvēkam un palūdz viņam, lai viņš tevi pamotivē, kad saskarsies ar grūtībām.

Iesaisti un sadarbojies ar citiem cilvēkiem konkrētu uzdevumu izpildē – dodies pie dietologa, atrodi sporta treneri, iesaisties kādā interešu grupā, kur cilvēkiem ir līdzīgs mērķis tavam mērķim. Atceries, ka tev viss nav jādara vienai, citu iesaiste dod atbalstu, ietaupa laiku, palīdz atrast citus risinājumus mērķa īstenošanai un virza uz priekšu.

Atceries, ka nav noteikts konkrēts datums, kā 1.janvāris vai tava dzimšanas diena, kad izvirzīt savus mērķus un sākt tos īstenot.

Mērķus vari uzsākt jebkurā laikā. Sāc šodien!

dzīves koučs, jaunā gada apņemšanās
Foto: AINĀRS MAZJĀNIS / Kāzu pakalpojumu sniedzēji

Raksta autore, koučs: LINDA VANAGA/ @pilnvertigasdziveskoucings

Foto: ARTŪRS LĀCIS, AINĀRS MAZJĀNIS, ANNA NÚÑEZ, CRAIG MACKAY


Lasi arī: KĀZAS COVID LAIKĀ. KĀ MUMS PALĪDZĒJA KOUČINGS