Šīs nedēļas populārākais

Piedāvājumi

Iegurņa pamatnes muskulatūra – kā un kāpēc to trenēt?

Iegurņa pamatnes muskulatūra (IPM) ir sievietes ķermeņa balsts, kas notur vissievišķīgāko un visnozīmīgāko, ko tas sevī glabā. Tā veselība ietekmē gan teju visas mūsu fiziskās funkcijas, gan labsajūtu kopumā, kā arī seksuālo baudu un līdz ar to arī emocijas. Spēcīgs un veselīgs iegurnis ir svarīgs visām sievietēm neatkarīgi no vecuma un attiecību statusa, taču, kā to trenēt, lai ar nepareizi izvēlētiem vingrojumiem vai trenažieriem nenodarītu sev vairāk ļauna nekā laba?

Labāka veselība, vairāk baudas

Lai pārliecinātos par iegurņa nozīmīgo lomu, vērts atsvaidzināt savas anatomijas zināšanas. IPM sastāv no vairākām dažādu muskuļu kārtām, kas kopā veido iegurņa pamatni, un balsta visus mazā iegurņa orgānus – maksti, dzemdi, urīnpūsli un taisno zarnu. Tēlaini salīdzinot, ja iegurnis ir kā trauks, kurā glabājas mūsu vissievišķīgākie orgāni, tad iegurņa pamatnes muskulatūra ir kā šī trauka dibens, kas tos visus notur. Par vāju IPM visbiežāk liecina urīna nesaturēšana, mazā iegurņa orgānu noslīdējumi, fizisks diskomforts un nespēja izjust seksuālo baudu. Visai bieži IPM trenēšana kļūst aktuāla pēc grūtniecības un dzemdībām. Tāpat ar šīm problēmām mēdz sastapties sievietes, kurām ir liekais svars, nepareiza stāja vai kuras apņēmīgi cilā lielus smagumus. Tāpēc, lai sasniegtu vēlamo rezultātu, papildu vingrojumiem speciālisti iesaka izvērtēt savus ikdienas ieradumus un kopējo veselības stāvokli.

IPM nereti dēvē arī par mīlas vai baudas muskuļiem – pētījumi rāda, ka sievietes ar spēcīgu IPM vērtē savu seksuālo dzīvi kā labāku un izbauda spēcīgākas kontrakcijas orgasma laikā, kas paspilgtina sajūtas gan pašai, gan vīrietim. Attīstot IPM, mazinās arī dažādas seksuālās disfunkcijas, libido trūkums vai grūtības sasniegt baudas kulmināciju.

Mīti par Kēgelu

Pasaulē IPM attīstīšanas tehnikas bieži atpazīst pēc amerikāņu ginekologa Arnolda Kēgela vārda, dēvējot tos par Kēgela vingrojumiem. Tieši viņš bija pirmais, kurš 20. gadsimta sākumā veica pētījumus un aktualizēja IPM nozīmību sievietes ķermenī, kā arī radīja pirmo intīmo trenažieri un vingrojumus šīs muskulatūras attīstīšanai. Diemžēl mūsdienās izpratne par Kēgela mantojumu bieži ir maldīga, un ar viņa vārdu tiek saistītas gan visai primitīvas treniņu tehnikas, gan rīki, kuru lietošanu šim nolūkam iegurņa veselības speciālisti neatbalsta.

Kēgels nav radījis nevienu sistēmu, kas iestātos par IPM attīstīšanu ar akmens olām (angliski tās visbiežāk sauc par yoni eggs) vai vaginālajām lodītēm, ko mūsdienās bez pamatojuma mēdz dēvēt par Kēgela bumbiņām. Yoni olu lietošanai visbiežāk ir tantras praksēs balstīti, ne anatomiski iemesli, un tās var būt veselībai pat kaitīgas. Savukārt vaginālās bumbiņas pamatā ir seksa rotaļlieta, kas paredzēta baudas paspilgtināšanai, nevis muskulatūras attīstīšanai. Tikai dažas no tām var tikt izmantotas kā papildu instruments veicot intīmos vingrojumus.

IPM trenažieri – kuru izvēlēties?

• Trenažieri ar digitālajām funkcijām

Visdrošākā un ērtākā izvēle ir izmantot īpaši IPM attīstīšanai paredzētus trenažierus ar digitālajām funkcijām, kas, mērot maksts spiedienu, treniņa laikā lietotnē telefonā ļauj sekot līdzi tam, cik pareizi vingrinājumi tiek pildīti gan muskuļu savilkšanas un atslābināšanas, gan elpošanas ziņā. Tieši atgriezeniskā saite ir viens no šo ierīču galvenajiem bonusiem, jo lietotāja uzreiz redz, ja kustību vajag mainīt vai uzlabot. Vienas no atzītākajām ierīcēm šajā jomā, kuru izmantošanu atbalsta arī iegurņa speciālisti, ir Elvie un Perifit, kas izceļas ar funkcionalitāti, gaumīgu dizainu, kā arī ļauj sastādīt personīgo treniņu plānu, iestatīt atgādinājumus un dod iespēju novērtēt savu progresu. Turklāt interesantās vingrinājumu vizualizācijas telefonā padara treniņus aizraujošākus un piešķir tiem patīkamu rotaļīguma devu!

• Vaginālās bumbiņas

Vaginālās bumbiņas lielākoties tiek ražotas kā seksa rotaļlietas, tāpēc IPM trenēšanai tās drīkst izmantot tikai tad, kad ir apgūti pareizas vingrošanas principi – elpošana un kopā ar to veicamās darbības. Tā kā bumbiņas ir ļoti dažādas un ne visas ir piemērotas vingrinājumu veikšanai, vērts paturēt prātā, ka IPM attīstīšanai piemērotāki būs vieglāki, viengabalaināki, iegarenas formas modeļi no maiga materiāla, piemēram, Svakom Nova, Je Joue Ami, CalExotics un FemmeFit.

Tāpat jāatceras, ka, ievietojot makstī vaginālās bumbiņas un vienkārši dodoties ar tām savās ikdienas gaitās, IPM netiks spēcināta. Arī tvirtu roku reljefu mēs neigūtu, pastaigājoties ar padusē iespiestu, nekustīgu hanteli.

• Trenažieri ar elektrostimulāciju

Lai gan sākotnēji daļa sieviešu uz elektrostimulācijas vibratoriem, piemēram, Mystim Electric Eric, skatās ar piesardzību, tie var kalpot kā lieliski baudas instrumenti un trenažieri vienlaikus. Strāvas impulsi stimulē iegurņa muskuļus, uzlabo asins pieplūdumu iegurnī, tā palīdzot veicināt jutību sievietēm, kurām tā ir vāja vai zudusi. Šī ierīce ir piemērota menopauzes laikā vai pēc dzemdībām, lai atjaunotu maksts elastību un īslaicīgi uzlabotu tās tonusu. Tomēr jāņem vērā, ka elektrostimulācijas ierīces nav ieteicams lietot ilgstoši, bet gan kursa veidā, pēc kura ķermenim jāļauj atpūsties.

IPM attīstības treniņus ar jebkādu intīmo trenažieri nedrīkst veikt grūtniecības un menstruāciju laikā, kā arī vairāku veselības problēmu gadījumos. Ja rodas kaut mazākās šaubas, aicinām vērsties pie sava ārsta, fizioterapeita vai iegurņa speciālista un pirms trenažiera iegādes droši iztaujāt konsultantu veikalā! IPM treniņiem ir jābūt vēl vienam patīkamam veidam, kā iepazīt un pieņemt savu ķermeni, pieskarties sev un ļauties ceļam uz sava iegurņa iemīlēšanu, saudzēšanu un stiprināšanu.

Vairāk par iegurņa pamatnes muskulatūras attīstīšanu var uzzināt, vaicājot pēc bezmaksas informatīvā materiāla kādā no SexyStyle veikaliem, vai apskatot to šeit: https://www.sexystyle.eu/lv/buklets.html

Raksta autors: SexyStyle

 

Citi Raksti