KĀZU PLĀNOŠANAS TRIKI

KĀZU PLĀNOŠANAS TRIKI
Skaistas kāzu fotogrāfijas

Triki ir iespējami un pat vēlami ne tikai kāršu spēlēs, bet arī kāzu plānošanā. Triki, kurus zinot un praktizējot, pastāv liela iespēja, ka kāzu plānošanas process būs daudz vieglāks, kā sākotnēji varētu šķist.

LĪGAVĀM atgādina vairākus zelta likumus, ko noteikti der zināt tiem pāriem, kas šobrīd nodevušies lielā notikuma plānošanai.

Ieklausies dabas mātē

Pirms izvēlēties kāzu ceremonijas un svinību vietu, der ieklausīties dabas mātē un aptuveni saprast, kādi varētu būt aptuvenie laikapstākļi, lai nolemtu par labu ceremonijai brīvā dabā vai tomēr iekštelpām. Ja tomēr šķiet, ka Latvijas vasaras ir neprognozējamas laikapstākļu ziņā, tad pašiem jāpieņem lēmums.

Vai lietus un drēgnums jums varētu traucēt? Ja atbilde ir “nē” un aizvien vēlaties kāzas brīvā dabā, tad – aiziet!

Uzdot jautājumus saistībā ar kāzu ceremonijas vietu

Kad atrasta īstā kāzu ceremonijas vieta, derētu noskaidrot vairākus jautājumus, tai skaitā, cikos dekoratori varēs sākt darbu. Savukārt, ja kāzas notiek baznīcā, tad noteikti jānoskaidro, kas tajā notiks pirms tam, lai nerastos situācija, ka nav iespējams savlaicīgi izdekorēt vietu.

Nebaidies jautāt pēc padoma

Tas jau sen ir zināms, ka labākā reklāma ir “no mutes mutē”, tādēļ nebaidies jautāt pēc ieteikumiem pie kāzu pakalpojumu sniedzējiem. Ļauj, lai, piemēram, kāzu fotogrāfs aizved pie īstajiem mūziķiem, bet mūziķi – pie ēdinātājiem.

Visticamāk, neviens cits neapmeklē tik daudzas kāzas, kā paši kāzu nozares pārstāvji, tādēļ bieži vien viņi arī būs vislabākie padomdevēji.

Mazāks viesu saraksts – lielāks ietaupījums

Būsim atklāti – viens no efektīvākajiem veidiem, kā samazināt kāzu budžetu, ir samazināt viesu sarakstu. Nereti uz vienu viesi var tikt iztērēts pat 100 eiro un vairāk, tādēļ no viesu saraksta izņemot 10 cilvēkus (kurus, iespējams, tāpat vēlamies aicināt tikai pieklājības pēc) ietaupījums būs jau 1000 eiro.

Viesu saraksta veidošana nereti pāriem ir viens no lielākajiem izaicinājumiem – to atvieglot varētu arī viesu sadalīšana prioritātēs, respektīvi, sarakstot tos cilvēkus, bez kuriem jūsu kāzas patiesi nav iedomājamas un tos, kuri viesu sarakstā varētu arī nebūt.

Visu darīt pēc kārtas

Tad, kad darāmie darbi ir daudz, viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem ir nevis paveikt visu vienlaicīgi, bet darīt lietas pēc kārtas. Tas ļaus ne tikai novērst nepārdomātus lēmumus, bet arī tā saucamo sniega bumbas efektu, kad viens darbs dzen otru, kā rezultātā kvalitatīvi netiek izdarīts neviens, radot lieku satraukumu.

Nepieciešamas precīzas norādes vai uzticības persona

Lai izvairītos no tā, ka kāzu viesi dažas dienas pirms kāzām zvana, lai uzdotu tādus jautājumus, kā aizbraukt līdz ceremonijas vietai un citus, jau laikus vajag parūpēties par precīzu karti, kas ievietota internetā vai izsniegta kopā ar ielūgumu vai arī uzticības personu, kas uz visiem šiem jautājumiem spēs atbildēt un satraukušos viesu zvanus uzklausīt.

Kāzu dienā ir neskaitāmi daudz aspektu, par kuriem jāpadomā vai jāatrod kāds cilvēks, kas par tiem parūpēsies, jo no zila gaisa rodas tieši nekas.

Parūpēties par detaļām

Plānojot kāzu dienu, nepieciešams padomāt arī par detaļām un lietām, kas konkrēto dienu padarīs vēl īpašāku. Viena no kāzu detaļām ir slavētā un peltā viesu grāmata.

“Ja pāris uzliks uz galda vienkārši tukšu viesu grāmatu, tā diez vai ātri aizpildīsies.

Jāatrod oriģinālāki un radošāki veidi, kas aizraus viesus. Labāks veids būtu viesu grāmatu veidot ar dažādiem jautājumiem un atvēlēt vietu, piemēram, polaroīda vai foto būdas fotogrāfiju ielīmēšanai.

Viesus ir jāmotivē”, iesaka kāzu rīkotāja Inga Bērziņa / BANNTÉ.

Pazīsti savus kāzu viesus

Lai vakara gaitā nerastos neveiklas situācijas, savi kāzu viesi ir jāiepazīst, piemēram, pirms plānot pušķa mešanu kāzās, jāpārliecinās, ka visas lūgtās viešņas jau nav precētas, citādāk vakara vadītāja uzsaukums sastāties visām neprecētajām meitenēm var būt nevietā.

Kurš parūpēsies par mantām?

Kāzu diena / nakts beigusies un paliek jautājums, kurš savāks visas mantas? Dekorators paņems savas lietas, bet noteikti ir jādeliģē kāds, kas parūpēsies par viesu grāmatas, dāvanu, ziedu un citu lietu paņemšanu. Tas šķiet pašsaprotami, bet ne visi pāri to atceras.

FOTO: AGNETA JONELE, JURĢIS RIKVEILISLINDA LAUVA, MIKS ŠĒLS, SANDIJA VEIKŠA