Kāzu ielūgumā nav norādīta vēlme dāvanas pasniegt aploksnē? Laiks izzināt, kas gan būtu tas pārsteidzošākais, vērtīgākais, turklāt ilgtspējīgs, ar ko patiesi iepriecināt. Mums ir atbilde! Sertificēta speciālista izvēlēti briljanti un seni, antikvāri priekšmeti – tās ir ne vien pasakaini skaistas dāvanas ar stāstu, bet arī garantēts ieguldījums.
Briljantu vērtība ar katru gadu pieaug un tieši to pašu nešaubīgi var sacīt par antikvāriem priekšmetiem, ko izsenis kāzās dāvinājušas prominentas personas gan Eiropā, gan ASV.
Eva Šlēziņa / Pragma par antikvāriem priekšmetiem saka: “Stāsts katram priekšmetam ir daudz intīmāks, personiskāks un jutekliskāks, nekā šķiet no pirmā acu uzmetiena.” Tāpat, kā mums, cilvēkiem, ir katram savs dzimtas koks, tā mākslas priekšmetiem un citām antikvārām vērtībām – provenanse jeb ciltsraksti. Tas ir dokuments, kas pierāda un parāda, kam priekšmets piederējis. Reizēm pirmie īpašnieki, karaliskā ģimene vai citi turīgi cilvēki, to kādam uzdāvinājuši, bet citreiz tieši pretēji – priekšmets pat vairākus gadu simtus piederējis vienai dzimtai. “Ja kāda iemesla pēc britu karaļnams nolēmis priekšmetu ievietot izsolē, pavadošajā dokumentā būs ierakstīts, kam tas iepriekš piederējis”, stāsta Eva.
Eiropā, arīdzan ASV, turīgu cilvēku vidū antikvārus priekšmetus uzskata par vienu no pareizākajiem virzieniem, kurā lūkoties pēc dāvanas. Šāda dāvana būs unikāla un neatkārtosies, turklāt tās nozīme ar katru gadu aizvien augs, līdz ar to tā būs nesalīdzināmi vērtīgāka dāvana par naudu. Naudas ir tik, cik ir, bet antikvāra priekšmeta vērtība naudas izteiksmē palielinās, līdz ar to tie tiek uzskatīti par alternatīvajām investīcijām.
Jo senāks priekšmets, jo mazāka iespēja, ka kāds no tiem ir vēl saglabājies.
Tā vērtību papildina laiks, kad tas ražots, unikalitāte un tas, ka ekskluzīvais priekšmets vispār ir saglabājies cauri kara laikam, jo liela daļa priekšmetu ir iznīcināti. Tie, kuri ir palikuši, ir neaizvietojami.
Sekojot globālajām tendencēm, iegādājoties antikvārus priekšmetus vai briljantus, izdarīsit labu dabai – tas ir draudzīgi videi, jo priekšmeti netiek ražoti no jauna, izmantojam tos, kas reiz jau ir radīti. Būtisks aspekts un pievienotā vērtība ir ilgtspēja – ļoti daudz dizaineru integrē interjerā antikvārus dizaina priekšmetus. Tā ir kā investīcija un aizvieto nepieciešamību radīt no jauna mēbeles, kuras jau eksistē.
Zinot jaunā pāra intereses, var piemeklēt piemērotu dāvanu. Piemēram, ja līgavainis ir mednieks, izvēlēties bronzas statueti ar medību motīviem. Bronza ir tas materiāls, kuru laiks praktiski nespēj skart. Tāpat plašajā piedāvājuma klāstā, kurā orientēties palīdzēs Eva, pieejamas pasaulslavenās Meissen porcelāna fabrikas servīzes un Tiffany rotas, Krievijas un Eiropas vecmeistaru gleznas, Faberžē vāzes, mēbeles, dekanteri vīna pasniegšanai, sudraba galda piederumu komplekti, rokām darinātas smalkas servīzes no 19. gadsimta sākuma perioda, svečturi, sudraba šampanieša glāzes, zelta monētas, ikonas, un daudz citu krāšņu priekšmetu.
Servīžu vērtību papildina fakts, ka cauri laikiem un skarbajiem kara apstākļiem saglabājušos pilnus komplektus ir grūti atrast, tomēr ar rūpīgu speciālista ieguldījumu tas ir izdarāms!
Zināms, ka masu produkcijas izstrādājuma cenu lielākoties veido tirgotāja uzcenojums, nevis tā patiesā vērtība. Savukārt tāpat kā citi seni priekšmeti ar vērtību, arī ekskluzīvas rotas savu cenu ar laiku tikai iegūst. Ja vēl saglabājies oriģinālais iepakojums, rotu kastīte – izcili! Pragma var palīdzēt ar ieteikumiem un dizaina idejām arī tad, ja izvēlēsities rotas darināt pie meistara, jo šāds pakalpojums tiek piedāvāts. Varēsit būt droši, ka tādējādi maksājat par preci un darbu, nevis tirgotāja izgudrotu uzcenojumu.
Jau gatavas rotas ieteicams pirkt no pasaulē atpazīstamiem zīmoliem, kā Tiffany&Co un Cartier, kuru vērtība otrreizējā tirgū nezūd, konsultējoties ar zinošu aģentu.
Aģents uzklausīs jūsu vēlmi un vadīs tā iegādes procesu no a-z.
Eva Šlēziņa, Pragma dibinātāja un vadītāja, ir aģente, sertificēta briljantu speciāliste, kura konsultē luksus pulksteņu, kolekcionēšanas priekšmetu un mākslas darbu iegādē, organizē online izsoles un pārstāv izsolēs klienta intereses; palīdz un konsultē gan par cenas atbilstību, gan citiem būtiskiem jautājumiem, pērkot un pārdodot antikvārus priekšmetus. Eva atradīs ne vien izdevīgāko antikvāru priekšmetu piedāvājumu, bet arī modes preces, tādas kā Rolex pulksteņus un Hermes Birkin somas.
Šī pasaulslavenā un leģendārā porcelāna fabrika, pazīstama ar savu firmas zīmi jeb logo – diviem sakrustotiem zobeniem, dibināta jau 1710. gadā. Tās porcelāns kļuva par Eiropas augstākās sabiedrības turības un izsmalcinātības simbolu. Meissen porcelāna fabrika joprojām nes savu vārdu pasaulē ne vien ar seniem porcelāna priekšmetiem un traukiem, bet arī pavisam jauniem, jo darbojas arī šobaltdien.
Amerikas dizaina nams, pasaulē vadošais un zināmākais juvelierizstrādājumu ražotājs. Uzņēmuma pirmsākumi datējami ar 1837. gadu, kad juvelieris Čārlzs Lūiss Tifanijs dibināja nelielu smalku un izkopta stila preču veikalu. Izcilās kvalitātes dizaina izstrādājumus neticamā ātrumā iecienīja sabiedrības elite. 1887. gadā Tifanijs iegādājās teju trešo daļu Francijas kroņa dārgumu, tiekot pie iesaukas “Briljantu karalis.” Tiffany & Co visā pasaulē pazīst ar slaveno tirkīza zilo rotu kastīti.
Leģenda vēsta, ka reiz lidmašīnā aktrise un mūziķe Džeina Birkina sēdējusi līdzās Hermès vadītājam Žanam Luī Dimā, kurš ievērojis, cik dāmai ir neērti apieties ar savu rokassomiņu. Dimā aicināja Birkinu dot viņam padomu, kā sieviešu somas padarīt ērtas. Džeina kļuva par jaunās somas mūzu. 1984. gadā uz somas Courroies bāzes tika radīta Birkinas soma. Augstās cenas un ilgās rindā gaidīšanas dēļ, lai tiktu pie savas Birkinas somas, tā kļuva par turības un ekskluzivitātes simbolu.
Saziņai:
• E-pasts: eva@pragma.lv
• WEB: www.pragma.lv
• IG: @pragmainvestments
• FB: PragmaEU
Raksta autore: IEVA KRASTIŅA
Foto: SIA PRAGMA